Mødet fandt sted mandag d. 26.06.20 - BTR skurvogn
Fremmøde:
Hans Christian. Janni, Lisa, Louise, Jonas, Andreas, Christina og Karina
- Undervisnings børnene og deres forældre, var blevet fremlagt dagsorden og givet deres accept til punkt 2. i og med de leste ryttere endnu er nybegyndere, og slet ikke parate til stævne. Men hovedsagelig er der or at lære, hygge, have samværd med hestene. alle børnene er under 16 år og har derfor har deres værge stemmeret.
DAGSORDEN:
1: SKAL BTR FORSÆTTE ?
- Da BTR ved at der stadig er opbakning fra børn/voksne til undervisning, samt at komme i BTR, bliver det bestemt at der skal arbejdes hårdt på at skaffe lere medlemmer til BTR, da den i øjeblikket kun tæller 15 medlemmer, inc bestyrelsen, derfor vil der blive sat forskellige initiativer igang, så som at lave opslag både i den lokale avis, facebook, hænge opslag op v. de forskellige forretninger i byen og opland, for at få lokalbefolkningen til at støtte op omkring BTR, så vi fremadrettet stadig kan bestå som en rideklub, for byen børn/unge/voksne.
2: UDMELDELSE AF DRF?
- Det blev ensstemmingt vedtaget at BTR skal melde sig ud af DRF, da grundlagt for at være medlem på nuværende tidspunkt ikke er der!
Der er ikke nok medlemmer som tingene ser ud pt. og de der er starter ikke stævner. BTR er først og fremmest et fristed for børnene og alle de andre der kommer der og økonomisk er det i klubbens interesse at vi bliver meldt ud af DRF. Klubbens sekretær/kasser Karina Nikkelsen sender udmeldelse til DRF plus laver tillæg til vedtægter af udmeldelse!
3: ØKONOMI
- BTR klarer sig kun lige igennem 2019, med stor hjælp fra H.C som var mere end large med hans regning til klubben som indbefatter, opstaldning/forbrug. H.C udtaler at han på bedste vis hjælper klubben igen i år 2020 for at klubben overlever og har en chance for at komme på fode igen, efter det store frafald af medlemmer. Inden for de sidste 2 års periode er der forsvundet omkring små 50 medlemmer, hvilket har haft store økonomiske konsekvenser for klubben, derfor skal der fra bestyrelsens side arbejdes hårdt på at vende dette og finde nye tiltag så vi igen kan få mange medlemmer i klubben igen. Kasser Karina Nikkelsen vil undersøge mulighederne for sponsorater, fonde, puljer, tilskud osv.
4: VALG AF BESTYRELSE
- Janni meddeler hun ønsker at fratræde posten som formand for BTR. Louise og Lisa forsætter i bestyrelsen og Jonas, Andrea og Christina tiltræder som nye bestyrelsesmedlemmer så bestyrelsen tæller 5 medlemmer. Sekretær/kasser Karina
-Efter end generalforsamling, havde den nye bestyrelse et møde, hvor der blev valgt nye poster. Dette blev således:
FORMAND: Louise Kristensen
NÆSTFORMAND: Christina Kristensen
MENIGE MEDL: Jonas Nielsen, Andreas Kristensen, Lisa Skov
Sekretær/kasser: Karina Nikkelsen
Referat skrevet af Karina Nikkelsen
Mødet fandt sted den 5/2-2015
Formanden bød velkommen.
Tak for god ro og orden
Skrevet af Hirse Christensen
Mødet fandt sted den 11/2-2014
Formanden bød velkommen.
• Stævne: Heidi, Hirse og Helle.
• Cafeteria: Susanne, Henriette og Mia.
• Hegn/bane: Jesper, Klaus og Hans Christian.
• Junior: Ditte og Hanne, Anna, Victoria, Julie Josephine og Linnea.
Dirigenten takkede for god ro og orden.
Mødet fandt sted d. 14/2 2013.
Dagsorden
Valg af dirigent.
Bestyrelsen vil gerne fortælle om mulighederne i forbindelse med optagelse i Dansk Ride forbund og vil gerne høre medlemmernes holdning til sagen.
Jesper og Anna er på valg.
Jesper modtager genvalg
Bestyrelsen foreslår Majken som afløser for Anna.
Marie Louise modtager genvalg
1 suppleant mangler
På valg er Ole Andersen og Ole Thomsen som begge modtager genvalg
Hans Chr. Modtager genvalg som suppleant.
Stævne, Cafeteria, hegn og baner, hygiejne og juniorudvalg.
Ad. 1 ”Valg af dirigent”
Hanne Eriksen blev valgt som dirigent.
Ad. 2 ” Formanden aflægger beretning”
Jesper aflagde formandens beretning for den forgangne periode. Beretningen lægges på hjemmesiden. Der var ingen kommentarer til beretningen, som var positiv at høre.
Ad. 3 ”Kassereren fremlægger revideret regnskab til godkendelse”
Hanne gennemgik regnskabet, som blev godkendt uden kommentarer. Generelt et fint regnskab med store investeringer i fremtiden og et lille overskud. J
Ad. 4”Fastsættelse af kontingent, som foreslås øget til 250 kr. pr. år”
Der foreslås en stigning, idet beløbet har lagt fast i flere år, og en eventuel optagelse i Dansk Ride Forbund (DRF) vil medføre en stigning i udgifter for rideklubben. Stigningen i kontingent blev vedtaget. I praksis træder den først i kraft i 2014, da kontingentet er opkrævet for i år.
Ad. 5”Behandling af indkommende forslag”
Eneste forslag var optagelse i DRF, som Jesper Eriksen fortalte om. Den primære grund til at en eventuel optagelse i DRF er aktuel er at vores lokale sammenslutning er gået i opløsning. Bjergby og Poulstrup rideklubber er begge optaget i DRF nu. Derved er det nok slut med stævner i de to klubber, hvis ikke vi også er medlem af DRF. Ved medlemskab er det muligt at starte stævner i andre DRF klubber, hvilket er stort set umuligt nu. Der kan oprettes venskabsstævner, hvor en DRF klub kan invitere ikke-DRF medlemmer, men det er ikke uden vanskeligheder.
Optagelses vi DRF koster det ca. 127 kr. ekstra pr. medlem pr. år (104 kr. til DRF, 8 kr. til kollektive forsikringer og ca. 15 kr. til distrikt 14, område 1). Vi håber at kunne dække det ved dels en stigning i kontingent på i alt 100 kr. (50 kr. i år og 50 kr. næste år), og så et øget medlemskab i BTR som følge af vi er i DRF.
Udover stævner er fx ridemærker en mulighed, hvis vi er medlem af DRF.
Såfremt vi optages er det nødvendigt at opdateres vores vedtægter omkring bl.a. at følge DRFs og Dansk Idræts Forbunds regler og udelukkelse af klubben. Endvidere skal vi følge DRFs sikkerhedsregler for bl.a. færdsel og optræden i stald og ridehal.
Se mange flere informationer på DRFs hjemmeside .
Det blev vedtaget at bestyrelsen skal arbejde videre med at søge optagelse i DRF. Forventet effekt først fra 2014.
Ad. 6 ”Valg af bestyrelsesmedlemmer.”
Jesper Eriksen blev genvalgt og Majken Jensen blev ny-valgt. J
Ad. 7 ”Valg af suppleanter til bestyrelsen”
Marie-Louise Hjørne blev genvalgt som 1.suppleant og Heidi Uggerhøj blev valgt som 2.suppleant.
Ad. 8 ”Valg af junior repræsentant og juniorsuppleant”
Cecilie Papendick blev valgt til junior repræsentant og Victoria Eriksen blev valgt som suppleant.
Ad. 9 ”Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant”
På valg var Ole Andersen og Ole Thomsen, som begge modtog genvalg og blev valgt.
Hans Christian Christensen blev genvalgt som revisorsuppleant.
Ad. 10 ”Nedsættelse af div. udvalg”
Stævne: Charlotte Hjørne Fynbo, Hirse Christensen, Heidi Uggerhøj
Cafeteria: Henriette Broen, Jette Maan
Hegn og baner: Henning Trads og Jesper Eriksen
Hygiejne/rengøring: Hanne Eskerod
Juniorudvalg: Hirse Christensen, Cecilie Papendick, Victoria Eriksen, Caroline Nørgaard Pedersen
Ad. 11 ”Evt”
Intet under dette punkt.
Bestyrelsen konstituerede sig som så:
Formand: Jesper Eriksen
Næstformand: Charlotte H. Fynbo
Sekretær: Anne-Dorthe B. Loven
Menige medlemmer: Majken Jensen og Ditte Hjørringgaard
Mødet fandt sted d. 7/2 2012:
1. Valg af dirigent: Hanne blev valgt som dirigent.
2. Formandens beretning: Jesper aflagde en rigtig god formandsberetning, som kom godt omkring alt, hvad der er sket i BTR i dette turbulente år. Formandsberetningen kan ses på rideklubbens hjemmeside. Der var ingen som havde spørgsmål til beretningen.
3. Fremlæggelse af revideret regnskab: Hanne fremlagde det reviderede regnskab, som så rigtig godt ud for BTR i dette år. Klubben havde et fornuftigt overskud trods udgifter i forbindelse med småindkøb til ridehal og løbegange, samt de forholdsvis store udgifter til dyrlæge og køb af ny skolehest (flicka), som dette år har budt på. Blot disse udgifter alene forløber sig på knapt 50000 kr, og alligevel er der overskud i kassen, det er da flot! Derudover kunne vi alle få den glædelige nyhed, at vores arbejde i forbindelse med harmonikatræffet virkelig havde båret frugt i år. Vi får 25300 kr på kontoen alene for dette arbejde, og disse er ikke engang indberegnet i årets regnskab, da de endnu ikke er blevet udbetalt. Så reelt set er overskuddet endnu større end ved første øjekast. SKØNT :-D
4. Fastsættelse af kontingent: Kontingentet for 2012 bliver igen 200 kr. pr år.
5. Behandling af indkomneforslag: Da der ikke var kommet nogle forslag ind, var dette hurtigt overstået....
6. Valg af bestyrelse: Jesper forbliver som formand, resten af den gamle bestyrelse træder af. Nanna skal have baby, og går derfor på barsel, Bibbi skal være moster og har travlt med arbejde også, Leif træder af, da hans datter Simone ikke længere rider eller kommer i klubben særlig ofte og jeg selv, Charlotte, træder også af pga. barsel. Nyvalgte bestyrelsesmedlemmer er nu: Ditte, Anna og Charlotte Fynbo.
7. Valg af suppleanter: Nyvalgte er Annedorthe og Marielouise.
8. Valg af juniorrepræsentant og suppleant: Maria er blevet valgt som repræsentant og Emma er blevet valgt som suppleant.
9. Valg af 2 revisorer og 1 suppleant: Valget faldt igen i år på Ole Thomsen, Ole Andersen og Hans Christian Christensen. Som alle har sagt ja tak til opgaven.
10. Evt.: Weekendvagterne skal fastsættes på et staldmøde for en længere periode af gangen og man skal man pludselig noget og derfor bliver forhindret i at passe, er man selv ansvarlig for at få en anden til at tage tjansen. Ditte fastsætter en dato for et staldmøde i nærmeste fremtid.
11. Cafeterieudvalg: Jette Maan tager ansvaret for at dette i fremtiden.
12. Kassere: Hanne er blevet genvalgt af den nye bestyrelse som kassere for BTR.
´
Referat skrevet af forhenværende sekretær, Charlotte Fuglsang.